مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 12:052023-08-16اقتصادي

فارس من| چرا در اهواز آب لوله کشی قابل شُرب نیست؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، مخاطبان فارس با راه اندازی کمپینی خواستار افزایش کیفیت آب آشامیدنی در شهر اهواز شدند.

این کمپین با عنوان فارس من ثبت شده است.

در این کمپین آمده است: آب شرب 2 میلیون نفر از مردم ولایتمدار اهواز از آب کارون تامین می شود که متاسفانه کارون نیز محل تجمع فاضلاب کارخانه ها و به ویژه بیماستان هاست به گونه ای که با تصفیه شدن هم برای جانوران مضر و غیرقابل شرب است چه برسد به انسان، این مسائل علاوه بر غیرقابل شرب کردن آب، باعث ایجاد هزینه اضافی خرید تصفیه های آب خانگی و فرسودگی و خرابی لوله های آب منازل نیز شده است.

  خرید دستگاه تصفیه آب بارِ مضاعفی بر دوش اهوازی ها یک شهروند اهوازی با بیان اینکه دسترسی به آب سالم حق مردم اهواز است، در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: خوزستان تنها استانی است که مردم باید دستگاه تصفیه آب خانگی داشته باشند چرا که آب لوله کشی شهری قابل شُرب و با کیفیت نیست.

وی گفت: اگر کسی هم توان مالی تهیه این دستگاه ها را نداشته باشد باید برای مصرف روزانه آب تصفیه  شده یا آب معدنی خریداری کند که این نیز ظلمی مضاعف در حق مردم اهواز است.

یکی دیگر از شهروندان اهوازی نیز با انتقاد از بی کیفیت بودن آب در بیشتر مناطق شهر به خبرنگار فارس گفت: برخی مواقع کدورت آب بالا می رود و رنگ آن نیز تغییر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| چرا در اهواز آب لوله کشی قابل شُرب نیست؟

فارس من| چرا در اهواز آب لوله کشی قابل شُرب نیست؟